תיקון גיר לרנו פלואנס

רנו פלואנס היא רכב משפחתי נפוץ שמתאפיין בתיבת הילוכים מצוינת. רוב הדגמים המיובאים לישראל הם עם תיבת הילוכים רובוטית או אוטומטית, לעומת דגמים המשווקים בארצות הברית ובאירופה שמתאפיינים בתיבת הילוכים ידנית. עם זאת, השאלה היא מתי מבצעים תיקון לגיר ואיזה מצבים עדיף לשפץ אותו.

מתי מבצעים תיקון של הקיר?

יש כמה מצבים שבהם מומלץ לבצע תיקון גיר רובוטי של רנו פלואנס. ראשית, התיקון מומלץ כאשר מתעורר צורך בהחלפת מצמד. גיר רובוטי מתאפיין מטבעו בכך שאין דוושת מצמד וההחלפה מתבצעת בצורה אוטומטית, למרות שהתיבה עצמה היא ידנית. החלפת מצמד של גיר רובוטי יכולה לשפר משמעותית את ביצועי הרכב ולעזור לנהג לחסוך בהוצאות.

גיר רכב

שיפוץ גיר רובוטי בגלל תקלות חוזרות ונשנות

מקרים שבהם התקלות בגיר של רנו פלואנס חוזרות על עצמן לא משאירים ברירה אלא לשקול שיפוץ גיר רובוטי. השיפוץ מבוצע על ידי אנשי מקצוע ויש לו כמה יתרונות בולטים:

א. שיפור ביצועים – שיפוץ גיר רובוטי הוא הוצאה משתלמת לטווח קצר וארוך כי הוא משפר את ביצועי הרכב. שיפור הביצועים מונע בלאי ומתאים למי שרוצה להמשיך ליהנות מהרכב לאורך זמן.

ב. עלות נמוכה בהשוואה לתיקונים בתדירות גבוהה – לא חייבים לבקר במוסך לעיתים קרובות כדי לתקן את הגיר, כי אפשר לבצע שיפוץ חד פעמי ולקבל שקט. איתור מוקדם של התקלה חוסך גם בהוצאות השיפוץ ומונע החמרה במצב.

ג. צריכת דלק – גיר רובוטי משופץ מצמצם את צריכת הדלק. הוא עוזר לחסוך בהוצאות ומומלץ בעיקר למי שמשתמש ברכב על בסיס יום יומי קבוע.

החלפת מפעיל או שיפוץ יחידת הפעלה

תיקון גיר רובוטי של רנו פלואנס מתבצע גם כאשר יש צורך בהחלפת מפעיל מצמד. המפעיל הוא רכיב אלקטרוני שאחראי על לחיצה על המצמד בזמן העברת הילוכים. כמו כן, יש לציין את ההמלצה של אנשי מקצוע לתקן את הגיר כאשר יש צורך בהחלפת חיישנים וכיול. תיקון ושיפוץ יחידת ההפעלה מבוצעים רק בהתחשבות במאפייני הרכב ונסיבות התקלה. את נסיבות התקלה בודקים במוסך רגיל או מורשה.