רכב ליסינג או רכב יד שניה

אנשים שאין באפשרותם להיכנס לסוכנות רכב ולרכוש רכב חדש עומדים בפני שתי אפשרויות – רכב ליסינג או רכב מיד שנייה. לכל אחת מהעסקאות הללו יש יתרונות וחסרונות, ולהלן הסקירה של העיקריים שבהם.

מהו ליסינג ללקוחות פרטיים?

בדומה לליסינג לעסקים, ליסינג לאנשים פרטיים  מתחלקת לשני מסלולים – מימוני או תפעולי.

  • בעסקת ליסינג תפעולי, הלקוח מקבל רכב חדש, כאשר כל ההוצאות של התחזוקה, לרבות ביטוח ותיקונים, הם על חברת הליסינג. הלקוח ישלם מחיר קבוע מדי חודש, כאשר בתום שלוש שנות שימוש, יוכל הלקוח לרכוש את הרכב במחיר מחירון, שעליו תינתן הנחה מסוימת.
  • בעסקת ליסינג מימוני, הלקוח רוכש את הרכב, כך שהוא משלם סכום מסוים מדי חודש לחברת ההשכרה, ובתום שלוש שנים מעביר לחברה את הסכום שנותר. כל התשלומים קבועים מראש בחוזה ההיקשרות. במקרים הללו, תחזוקת הרכב הינה באחריותו של הנהג.

מסלול הליסינג התפעולי מתאים לאנשים שלא רוצים להתעסק עם תחזוקת הרכב, ואילו המסלול המימוני מתאים לאנשים שמחפשים דרך לקנות רכב חדש. למידע בנושא ליסינג לעסקים לחץ כאן

שוק רכבים מיד שנייה

רכב השכרהשוק הרכבים מיד שנייה מתחלק שווה בשווה פחות או יותר בין חברות הליסינג לבין האנשים הפרטיים. חברות ליסינג מוכרות רכבים בגיל של שלוש שנים, אחרי שהיו בהשכרה או בליסינג. אצל אנשים פרטיים ניתן להשיג רכבים ישנים יותר. כמובן שיש גם סוחרי רכב, אך הם סובלים משם לא אמין, ועדיף להימנע מרכישת רכב אצלם. התחרות הגדולה ביותר בשוק רכב יד שנייה הינה סביב רכבים שנמצאים שלוש שנים על הכביש, ואנשים פרטיים רבים מתלוננים שהם נאלצים להוריד מחירים בשל התחרות עם חברות הליסינג.

יתרונות של רכב ליסינג על פני רכב מיד שנייה

רכב חדש בטיחותי וחסכוני יותר, כמו גם בממוצע הוא מבקר במוסך הרבה פחות מהרכבים הישנים. רכב חדש יספק לנהג שלו חוויית נהיגה טובה יותר, הוא יהיה אמין יותר ויגרום לפחות בזבוז זמן במוסכים. רכב חדש לא צריך לעבור טסט בשנה הראשונה, וגם זה חיסכון כספי לבעליו

יתרונותיו של רכב משומש על פני רכב ליסינג

המחיר של הרכב המשומש זול משמעותית מזה של החדש. העסקה של רכישת רכב ישן מסתיימת מהר יותר, והרכב עובר לבעלות מלאה של הקונה. אם רוכשים רכב שהוא לא ישן מדי, ושהקילומטרז' שעבר אינו גבוה מדי, אז יש סיכוי טוב שהוא יהיה אמין.
אין ספק שמעלותיו של הרכב החדש עולים על אלו של הרכב הישן, ועסקאות הליסינג השונות מאפשרות ליותר אנשים לנהוג ברכבים חדשים. עם זאת, הבעיה המרכזית כמובן נעוצה במחיר, ויש לעשות חישוב קפדני האם אכן תוכלו לעמוד בעלויות של רכב ליסינג לאורך כל שלבי העסקה.