עורך דין תביעות ביטוח – מדוע זה חשוב?

תביעות ביטוח הן נושא סבוך בעוד שבכל הנוגע לביטוח רכב, כדאי להבין לעומק את סוגי הביטוחים ואת הדרך להגיש תביעה בעת הצורך.
כיום, מי ששוכר רכב, מבוטח בדרך כלל על ידי חברת ההשכרה ממנה המכונית נשכרה, בעוד שיש תמיד לשים לכך לב. אבל מה עושים כאשר צריך להגיש תביעת ביטוח עבור רכב פרטי?
במקרה כזה חשוב שיהיה לצדכם עורך דין תביעות ביטוח שיוכל לספק לכם את השירות והייעוץ הנחוץ לקבלת הכיסוי המתאים, כמו גם את השירותים שיובילו לכך שתוכלו לקבל את הכספים או את הזכויות המגיעות לכם בעת תאונת דרכים.

סוגים שונים של ביטוחי רכב

לפני שנפרט יותר אודות חשיבותו של עורך דין טוב – כדאי להכיר את סוגי הפוליסות השונות ואת הכיסוי שחברות הביטוח מציעות עבור רוכשי פוליסות במדינת ישראל:

ביטוח חובה – פוליסה שכל בעל רכב חייב להחזיק והיא כזאת המחייבת על ידי הרשויות. הפוליסה נועדה כדי לבטח את הנהגים ואת הסביבה. ביטוח זה הינו עבור פיצוי כספי בעת נזקי גוף במקרים של פציעה או מוות מתאונה. חשוב להבין כי ללא ביטוח חובה לא ניתן לנסוע ברכב ואף להחנות אותו בחנייה!
נוסף לכך, באמצעות הפוליסה אפשר לקבל החזרים על הוצאות רפואיות בשל תאונה, פיצוי על אבדן השתכרות וכושר השתכרות, כמו גם פיצויים על כאבים וסבל אשר נגרמו מתאונת דרכים.
ביטוח מקיף – סוג נוסף של פוליסה שאינו נחשב בגדר חובה. פוליסה כזאת מציעות חברות מקצועיות ופרטיות המשלבות ביטוחי חובה עם ביטוח מקיף. הפוליסה מציעה ביטוח עצמי ומקיף על כל נזקי הרכוש אשר נגרמו לרכב בשל תאונה, אסון וטבע, נזק, שריפה, הצפה או כל מאורע אחר.
פוליסה זאת מאפשרת פיצוי בעת גניבה, חבלה ופגיעה ברכב מסחרי או פרטי. עם זאת חשוב לדעת כי הפוליסה לא מכסה עלויות של חלקי רכב או בלאי.
ביטוח צד ג – פוליסה הנחשבת פופולארית במיוחד והיא מקנה אחריות של החברה לנזקי רכב שנגרמו עקב צד שלישי (כמו רכב אחר הפוגע ברכבו של המבוטח). פוליסה כזאת ניתן לשלב עם ביטוח מקיף וכמובן שהיא נלווית לביטוח חובה.

מדוע כדאי להיעזר בשירות של עורך דין בעת תביעת ביטוח?

פני שנסביר אודות חשיבות של איש מקצוע בעת תביעות מסוג זה, חשוב לדעת כי על פי רוב: מרבית התביעות מתקבלות בקלות וזאת משום שישנו פיקוח על נושא הביטוחים על ידי אגפי שוק ההון של משרד האוצר.
עם זאת, עדיין ישנן חברות שלא יכבדו את התביעה ובכך יותירו את המבוטחים ללא מענה. במקרים כאלה יש להיעזר בשירותים של עורך דין אשר יוכל למצות את הזכויות שלכם ולסייע לכם לקבל את הפיצוי המתאים.