קניית רכב מהשכרה – האם זה משתלם

אחת השאלות שלא מעט אנשים שואלים את עצמם כשהם ניגשים לחברת ליסינג היא, האם משתלם להם לקנות רכב חדש או שמא, הם יכולים לרכוש רכב משומש שהחברה מוכרת ובכך הם יפיקו תועלת כלכלית מהעניין.

צריך להבין שקיים הבדל עצום בין השניים, לא רק במובן שרכב חדש הוא מגיע עם אפס קמ״ש ואפס בלאי, אלא שרכב חדש הערך שלו גבוה משל רכב משומש, אז אומנם משלמים עליו יותר, אך גם אפשר למכור אותו במחיר גבוה יותר, ואם מחליטים ביום מן הימים לעשות עליו טרייד אין, זה הרבה יותר משתלם.

כאשר מדובר על רכב משומש, זו יכולה להיות קניית רכב מהשכרה או קניית רכב יד שנייה, כלומר רכב שהחברה קנתה מלקוח, בין אם הוא קנה אצלה את הרכב ובין אם בחברה אחרת. כפי שנוכל לראות בהמשך, קיים הבדל בין השניים, אנחנו צריכים להבין מהו בשביל לדעת איזו קנייה משתלמת עבורנו יותר.

לפני שנסביר על קניית רכב מהשכרה או רכב משומש, אל מול רכב חדש, נדגיש עוד נקודה חשובה והיא, הבחירה שלנו צריכה לא צריכה להתבסס אך ורק על היחס למה שקורה עכשיו, אלא על מה שיקרה בעוד מספר חודשים או שנים, כאשר נשתמש ברכב או נרצה למכור אותו. עלינו לקחת נקודות שונות בחשבון.

חברות ליסינג ובפרט חברות שגם משכירות כלי הרכב, מציעות את כל האופציות, לא רק בשביל שהן יוכלו להרוויח, אלא גם מתוך הבנה שכך הן יכולות לחסוך מקום ומלאי. אין להן מה לעשות עם כלי רכב ישנים ולכן הגיוני שהן ירצו למכור אותם כמה שיותר מהר.

על ההבדלים בין קניית רכב משומש לרכב מהשכרה

ההבדל בין רכב משומש לרכב בהשכרה, הוא לא רק בכך שרכב משומש נמצא בידיים של גורם אחד, בעוד רכב בהשכרה עובר מידיים לידיים, לתקופות קצרות או ארוכות, אלא קיימים עוד שני הבדלים. הראשון, ברכב משומש, מי שאחראי על הטיפולים שלו הוא בעל הרכב, לעומת רכב השכרה, אז החברה אחראית על כך. ההבדל השני, בדרך כלל בעל רכב ירצה למכור את רכבו אחרי שנתיים-שלוש, לעומת זאת רכב שכור יימכר אחרי פרק זמן שתקבע החברה, בין אם זה על פי ק״מ ובין אם זה על פי תקופת זמן.

מה יותר משתלם? כמובן שהעניין תלוי בשאלה באיזה מצב נמצא הרכב ומה הערך שלו, צריך לקחת בחשבון את השאלה, כמה תעלה התחזוקה השוטפת שלו ובכמה נוכל למכור אותו בעתיד. הפער בין רכב חדש לשכור או משומש, יכול להיות גבוה מאוד, וזו כבר שאלה של כדאיות כלכלית, האם אנחנו יכולים לעמוד בזה או לא, מה שבטוח הוא, העובדה שמדובר ברכב שכור לא אמורה לגרום לנו לחשוש לקנות אותו.