סולר בשמן מנוע

התופעה של חדירת דלק לתוך שמן המנוע נגרמת ברכבי דיזל שלא עוברים טיפול בזמן או תחזוקה כנדרש. על אף שמדובר בתופעה נדירה יחסית, זו הזדמנות טובה להסביר על כללי התחזוקה של הרכב ולהתמקד בעיקר בכל מה שנוגע לשמן המנוע. כמו כן, יש לקחת בחשבון שכיום יש סוגים שונים של שמן מנוע וכל אחד מהם משפיע על הרכב בצורה מעט שונה.

התאמה מרבית של השמן למנוע נקבעת על פי יצרן הרכב. מבחינת היצרן, יש שורה ארוכה של תכונות שנבדקות טרם המלצה על שמן מנוע מסוים ובהן צמיגות, פירוק פיח או לכלוך, אופן הזרימה של השמן אל מוקדי החיכוך במנוע וכן הלאה. המטרה היא כמובן למנוע מצב של חדירת סולר אל שמן מנוע של רכבי דיזל, כמו גם להבטיח את תקינות המנוע לאורך זמן.

מה קובע את איכות השמן?

מהירותה השימון תלויה כידוע בצמיגות השמן. במילים פשוטות, צריך לזכור שככל שהצמיגות נמוכה יותר כך תהליך השימון מהיר ומידת החיכוך קטנה. בין היתר, צמיגות נמוכה גם אחראית על הקטנת צריכת הדלק ועל צמצום הבלאי. במקביל, צמיגות נמוכה יכולה למנוע חדירת סולר לשמן מנוע ולהאריך את חייו.

התאמה נכונה של סוג השמן לצרכי המנוע תבטיח התנעה קלה ואת השימון עדיף לעשות במנוע קר כדי להשיג הגנה מקסימאלית על שטחי החיכוך. בנוסף, אם בוחרים את השמן בצורה נכונה נהנים מעמידות גבוהה של המנוע בטמפרטורות גבוהות ומצריכת שמן נמוכה בטווח הארוך.

איזה סוגי שמנים קיימים?

עוד דרך למנוע חדירת סולר לשמן מנוע היא לבחור מלכתחילה את סוג השמן שמומלץ על ידי היצרן. בשביל לעשות זאת צריך להכיר את ההבדלים בין סוגי השמנים הבאים:

  • שמני מנוע מינראליים
  • שמני מנוע סינטטיים
  • שמני מנוע סינטטיים מלאים
  • שמני עומס כבד

לבסוף, כדאי לבדוק את התקן של השמן ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. במידה ולא בטוחים, אפשר לפנות למוסך היבואן ולמוסכים מורשים. זו הדרך האידיאלית לטפל ברכב באופן שוטף ולחסוך בהוצאות על תיקון תקלות שקשורות לחדירת סולר לשמן מנוע.