לתקן את הרכב או לשכור רכב?

כל מי שיש לו רכב מכיר היטב את עוגמת הנפש המלווה התמודדות עם תקלות. התקלות נוטות להתרחש דווקא ברגעים הכי פחות מתאימים, כאשר אנו זקוקים לרכב ולא יכולים להסתדר בלעדיו. יתרה על כך, לעיתים הרכב גורר תקלה לאורך זמן רב, ובשלב מסוים פשוט מפסיק להניע. מלבד הסיכון הבטיחותי המלווה מצב מן הסוג הזה, מדובר על סיטואציה לא נוחה אשר יכולה לפגוע אנושות באיכות החיים.

השכרת רכבכמעט כל רכב סובל בשלב כלשהו מתקלות כרוניות, ולכן עולה השאלה מתי עדיף לשכור רכב. השוואה בין היתרונות והחסרונות של קניית רכב מול השכרת רכב מעלה נקודות מעניינות. רכב שכור תמיד יהיה מטופל על פי הוראות היצרן, נקי ומסודר. לעומת זאת, אחרי ההתלהבות הראשונית של קניית רכב רבים מאיתנו מזניחים אותו, ומעדיפים לדחות את הטיפולים למועד מאוחר יותר.

שנית, עלות התיקון של רכב היא פקטור משמעותי. ברכבים פרטיים עשוי תיקון סטנדרטי כמו החלפה של משאבת דלק, החלפת בלמים או טיפול 10,000 לחייב מחיר של אלפי שקלים. העלויות הללו לא קיימות ברכב שכור, המאפשר לנו להתכונן מראש להוצאה קבועה על בסיס חודשי.

כך תדעו מה עדיף לכם לעשות

אלו המצבים בהם עדיף לתקן את הרכב:
– עלות התיקון אינה גבוהה
– הרכב בילה פחות מ-10 שנים על הכביש
– יש אחריות יצרן
– ניתן לקבל מחיר נוח על הטיפול
– התיקון אינו כרוך בהשבתה של הרכב לתקופה ארוכה
– אפשר לבצע את התיקון במוסך קרוב, וכך לחסוך הוצאות נוספות- הביטוח מכסה את עלות הטיפול

לעומת זאת, אלו המצבים בהם רכב שכור עשוי לתת מענה טוב יותר על הצרכים האישיים:
– מחירו של הרכב השכור אטרקטיבי ונוח
– ניתן להשכיר דגם מפואר של רכב בעלות המשתווה לאחזקת רכב רגיל
– חברת ההשכרה מגלה גמישות
– ניתן להשכיר את הרכב לתקופות ארוכות במחיר משתלם
– הרכב השכור עונה על דרישות המשפחה

איך משכירים רכב במחיר נוח?

חברות השכרת רכב מציעות תנאים שונים עבור הלקוחות, וכדאי לבחון כל עסקה באופן ספציפי. בשלב הראשון יש להגדיר את סוג הרכב מבין האפשרויות הבאות:
א. מיני
ב. סופר מיני
ג. משפחתי
ד. מנהלים
ה. מסחרי

בשלב השני יש לבחור בין גיר אוטומט לבין גיר ידני, ולקבוע גם את תאריכי האיסוף וההחזרה. בתקופת הקיץ והחופשים יש עומס גדול יותר על סוכנויות ההשכרה, ולכן כדאי לבצע את ההזמנה מראש. לבסוף ניתן להוסיף הערות מסוימות, ולבקש להתייעץ עם אחד מנציגי הסוכנות לצורך קבלת פרטים נוספים.

לסיכום, הדילמה בין תיקון רכב לבין השכרת רכב נבחנת על פי היבטים רבים. מבחינה כלכלית לא תמיד משתלם יותר לתקן את הרכב, ולכן כדאי לקחת בחשבון השכרה לתקופה קצרה או ארוכה.