עסקת ליסינג תפעולי

אודות עסקת ליסינג תפעולי

כבר שנים רבות שחברות רבות במשק הישראלי ובכל רחבי העולם, מעניקות לעובדיהם הטבה בדמות רכב חברה. בעבר ההוצאות עבור רכב החברה,  היו על בעל העסק, אך כיום יותר ויותר אנשים בוחרים לבצע עסקת רכב ליסינג פרטי כלומר, עסקת רכב ליסינג באופן עצמאי. כאשר יש להבחין בין סוגי עסקאות ליסינג שונות, עסקת ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני, ליסינג פרטי ומשולב. על מנת להבין מה המשמעות של כל עסקת ליסינג תחילה חשוב להבין מהו השירות שכל חברת ליסינג מספקת לשוכרים ממנה. תהליך הליסינג בנוי ממספר שלבים.

  • תשלום ראשוני – כל עסקת ליסינג בין אם מדובר בעסקת ליסינג מימוני או עסקת ליסינג תפעולי מתחילה מתשלום ראשוני על אחוז מסוים מהרכב. למעשה מדובר בתשלום שהוא מעיין הון ראשוני גבוה יותר מתשלום חודשי קבוע אך מהווה חלק קטן משמעותית מהעלות הכוללת של הרכב.
  • תשלום חודשי קבוע – בשלב השני נסגרת עסקת תשלומים של עלות חודשית קבועה למספר ידוע מראש של חודשים, בדרך כלל מדובר על תקופה של שלוש שנים.
  • סיום תקופת הליסינג – לאחר שמסתיימת תקופת התשלומים, יכול לבחור השוכר באחת משתי אופציות. הראשונה שבהן היא לשלם לאותה חברת ליסינג ממנה שכרנו את הרכב את יתרת סכום העלות המקורית שלו. באופן הזה למעשה חילקנו את עלות הרכב לתשלומים כך שהמימון שלה הפך לקל יותר ופשוט יותר. לעומת זאת, האפשרות השנייה, והיותר פופולארית היא לגשת אל חברת ליסינג ולבחור רכב חדש להתחיל איתו את כל התהליך.

מה כוללת עסקת ליסינג תפעולי

בנוסף על תהליך מימון רכב המתאפשרת ללקוח באמצעות עסקת ליסינג מימוני קיימת אופציה נוספת והיא שימוש בליסינג תפעולי. מעבר לתשלומים שוטפים על הרכב, אנו נוהגים לשלם סכום גבוה יחסית על אחזקה, תיקונים, טיפולים, טסט שנתי ואפילו הוצאות לא צפויות במקרה של תאונה.

עיסקת ליסינגליסינג תפעולי הוא מעיין תשלום קבוע מראש לחברת הליסינג אשר מעבירה למעשה את האחריות על התשלום של כל הדברים האלה, אליה מראש. כלומר הביטוחים, האחזקה וכדומה יטופלו על ידי החברה מבלי שאנו נצטרך לדאוג זה. השירות הוא ברמה כל כך גבוהה עד אשר לדוגמא מצב בו אנו עושים תאונה, בטלפון אחד החברה תשלח לנו רכב חלופי, תגרור את הרכב הניזוק למוסך ותתקשר אלינו אחרי שהתיקונים יושלמו ויטופלו, כל זאת מבלי שנצטרך לשאת בהוצאות הכספיות.
לסיכום, ליסינג תפעולי הוא מוצר משלים וחשוב להשלמת עסקאות ליסינג לצרכן – בעזרת תשלומים נמוכים קבועים מראש בעל הרכב אינו צריך להתעסק בטיפול ואחזקת הרכב לאורך כל תקופת ההשכרה.