וו גרירה נשלף או וו גרירה קבוע?

וו גרירההתלבטות בין וו גרירה נשלף לבין וו גרירה קבוע לוקחת בחשבון שיקולים רבים. רוב בעלי הרכבים מעדיפים התקנה של וו קבוע בשל העלות הנמוכה, אך יש מקרים בהם וו גרירה נשלף מהווה אופציה טובה יותר. מבחינה טכנית, כושר הגרירה של שני הווים זהה לחלוטין. מגבלת הגרירה היא של הרכב ולא של הוו, ולכן אין מקום להשוות בין ווים נשלפים לבין ווים קבועים על סמך ביצועים.

אלו הרכבים בהם אין ברירה והאפשרות היחידה היא להתקין וו גרירה נשלף:

א. מספר רישוי נמוך – רכב ישן או חדש עם מספר רישוי הממוקם נמוך מחייב התקנה של וו גרירה נשלף. על בעלי הרכב לשלוף את הוו החוצה לאחר השימוש, ולהקפיד על נסיעה כאשר מספר הרישוי חשוף. במילים אחרות, אסור לנסוע עם וו גרירה קבוע המסתיר את מספר הרישוי של הרכב.

ב. תאורת ערפל – יש רכבים בהם האמצעים עבור תאורת ערפל ממוקמים באמצע הפגוש. ברכבים אלו התקנה של וו קבוע מסתירה ומונעת את התאורה. חשוב להבין כי אין קשר בין עונות השנה לבין חשיפת הפנסים של תאורת ערפל. החוק קובע כי תאורת הערפל חייבת להיות חשיפה, ולכן ברכבים אלו לא ניתן להשתמש בוו גרירה קבוע.

יתרונות וחסרונות של כל אפשרות

מלבד שני המצבים בהם הלקוח אינו מקבל אפשרות בחירה, יש לא מעט סיטואציות בהן ניתן לבחור בין וו גרירה נשלף לבין וו גרירה קבוע. מי שעדיין מתלבט יכול להיעזר ברשימת היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

אלו היתרונות של ווי גרירה נשלף:

– הוא אסתטי יותר ומאפשר שמירה על המראה המקורי של הרכב
– ברכבי שטח הוא אינו פוגע בזווית הנטישה, ומתאים למי שמבצע טיולים בדרכי עפר
בכל הנוגע אל חסרונות, כדאי לציין כי אסור לנוע עם וו גרירה נשלף כאשר הוא לא בשימוש. זו הערה הרשומה ברישיון הרכב ונאכפת על ידי משטרת התנועה. בנוסף, וו גרירה נשלף יכול להיגנב, וזאת בשל העלות הגבוהה של התפוח והוו עצמו. וו גרירה נשלף גם דורש מידה מסוימת של תחזוקה כגון גירוז וניקוי.

לעומת זאת, אלו היתרונות של וו גרירה קבוע:

– הוא זול יותר מוו גרירה נשלף
– אין צורך בתחזוקה
– הוא עמיד בפני קורוזיה, מלח ופגעי מזג האוויר
– הוא מגן על הפגוש של הרכב מפני תאונות קלות
– אין צורך לשלוף אותו כאשר לא גוררים

החסרונות של וו גרירה קבוע הם כאמור זווית הנטישה של רכבי שטח, כמו גם העובדה שהוא עשוי להפריע לרגליים בעת העמסת ציוד בתא המטען. לסיכום, יש הרבה נתונים אשר יכולים לעזור להחליט בדילמה בין וו גרירה קבוע לבין וו נשלף, וכל לקוח רשאי להפעיל את מערכת השיקולים הרלוונטית לגביו.