אספקת דלק לרכב כל הדרכים

כולם צריכים דלק

קשה מאוד למצוא תחום בתעשייה שלא משתמש בדלק. אמנם מקורות האנרגיה רבים ויש מפעלים שלמים שועלים על חשמל ויש כאלו שפועלים אפילו על אנרגיה סולרית אך הם מעטים. רוב המפעלים מונעים על ידי בנזין וסולר וגם רוב מוחלט של הרכבים פועל בשיטה זו. אספקת דלק ואספקת אנרגיה לכלי הרכב ולפסי ייצור שלמים ומכונות רבות הם לעתים דבר מכריע שיכול לעצור עבודה שלמה או ולגרום להספד כספי. מפעלים רבים ועצומי ממדים לצד עסקים קטנים ובינוניים יוצרים לעצמם אספקת דלק קבועה בכמה דרכים אפשרויות. לכל אחת מהדרכים יש יתרונות וחסרונות כאשר הגעה לתחנת דלק היא פתרון לא אפשרי כשמדובר על העולם העסקי והתעשייתי.

אספקת דלק לרכב: כל הדרכים האפשריות

• אחת הדרכים הנפוצות ביותר שנית למצוא אותה גם בצה"ל באופן נרחב היא מיכלי דלק שנמצאים בתחום המפעל. כמו שלצה"ל בבסיסים מסוימים יש מיכלי דלק שלעתים מונחים כמיכלים עצומים שעומדים באמצע הבסיס או בתוך האדמה, גם לחברה מסוימת או למפעל גדול מאוד יש מיכלי דלק עצומים שמתמלאים אחת לתקופה וכך תמיד יש דלק לכל כלי הרכב ולכל המטרות. היתרון של שיטה זו היא שהדלק מגיע במחיר מעט יותר נמוך וכך הוא משתלם יותר בכמויות גדולות והוא תמיד נגיש. החיסרון של השיטה הוא ההגנה והאבטחה שצריך להעמיד על מקור האנרגיה היקר הזה ומצד שני המסוכן שיכול להתלקח מהצתה קטנה ביותר.

• שיטה נוספת שעסקים ומפלים רבים משתמשים בה היא אספקה קבועה עד למפעל. חברות דלק רבות מספקות סולר ובנזין לכל דורש בתדירות קבועה ועם מועדים גמישים שמשתנים לפי הצורך. בשיטה כזו אין צורך להחזיק מיכל גדול ותחנת הדלק הניידת מגיע עד אליכם. שיטה זו יקרה יותר ומשתלמת פחות אך לא מצריכה תשתית לאחזקת מיכלי דלק גדולים ואין בה סיכון.

לבחור מה שטוב בשבילכם

כל השיטות של אספקת דלק הן שיטות כדאיות בהתאם לסוג המפעל או לתעשייה עצמה. ישנם מפעלים רבים שלא יכולים להחזיק לעצמם מיכלי דלק גדולים לעומת מפעלים שאחזקת מיכל נוסף על לכל המיכלים שכבר יש להם הוא עניין שגרתי למדי. אחרי שהתבצעו כל השיקולים כדאי לשקול את הדרך הנכונה וגם אם היא לא טובה תמיד ניתן לנסות את הדרך השנייה.