מה צריך לדעת על כיסאות בטיחות

נסיעה ברכב עם התינוק דורשת היערכות בדמות כיסא בטיחות מקצועי ומתקדם

ישנם לא מעט מצבים בהם אנחנו צריכים לנסוע ברכב שלנו עם התינוק, ולמצב הזה אנחנו צריכים להיערך עוד לפני שהתינוק נולד. אנחנו מדברים כמובן על מוצרי תינוקות חשובים ביותר ומרכזיים ביותר בתחום – כיסאות בטיחות. כיסא הבטיחות הוא מוצר בעל עקרון פשוט ביותר – מאחר ומושבי הרכב מותאמים לנסיעה של מבוגרים או לפחות של בעלי מבנה גוף מתבגר, תינוקות צריכים כיסא שיתאים את הנסיעה הבטוחה ברכב לצרכים שלהם, כלומר כיסא שיגביה אותם ויאפשר להם להיות מאובטחים על ידי חגורת הבטיחות. בנוסף, הכיסא צריך גם לשמש עבור הנוחות של התינוק, עבור בלימת זעזועים, ובאופן אופטימלי גם לשמש אותנו ואת הילדים שלנו היטב לאורך שנים ולא להיות קצר טווח – אם כי זה מאתגר מעט יותר כפי שנראה בעוד רגע. כעת, נבין בדיוק מה שאתם כהורים צריכים לדעת על כיסאות בטיחות.

על כיסאות הבטיחות השונים הקיימים בשוק כיום, וההבדלים בין הכיסאות השונים

שוק מוצרי התינוקות כיום הוא שוק רווי במוצרים רבים מאוד מסוגים שונים, ובכיסאות בטיחות הדבר לא שונה כלל. ישנם כיסאות רבים מאוד – החל מכיסאות סלקל שמיועדים למשקלים הנמוכים ביותר ולתינוקות מרגע הלידה שלהם ועד משקל של 13 ק"ג, דרך הכיסאות המשמשים אותנו לתינוקות מגיל שנה והלאה, ועד הבוסטרים המתאימים עבור ילדים מעט גדולים יותר ומשמשים בעיקר עבור הגבהתם במושב ופחות עבור האבטוח שלהם, שמבוסס בשלב זה על החגורה. אלה הם ההבדלים העיקריים בין 3 סוגי הכיסאות הנפוצים ביותר בשוק, וכמובן שעלינו להשקיע במוצרים המתאימים מבחינה בטיחותית לגיל הילד שלנו ולגודל שלו – וישנם גם מוצרים של 2 או אפילו 3 ב-1 – כלומר מוצרים שניתן לשנות ולהסיר מהם חלקים בכדי להתאים אותם בצורה נוחה לגיל הילד שלנו ככל שהוא מתבגר. כעת, נבין כיצד להשתמש בצורה הנכונה ביותר בכיסאות הבטיחות.

כמה דברים שחשוב לדעת על כיסאות בטיחות והשימוש הנכון בהם

כיסאות בטיחות, בפני עצמם, הם לא אפקטיביים אם אנחנו לא יודעים כיצד להשתמש בהם בצורה הנכונה והבטוחה ביותר. ראשית, צריך להבין היכן ממקמים כיסאות סלקל שמיועדים לתינוקות בני יומם – כאשר במקרים רבים ממקמים אותם בצורה לא נכונה במושב הקדמי שליד הנהג, כשפניהם לכיוון הנסיעה. זוהי שגיאה חמורה מאוד, שכן במצב שבו כרית האוויר נפתחת, הפגיעה שלה כמעט בטוח תהיה קטלנית עבור התינוק – עדיף להציב את הסלקל מאחורה, ואם מציבים אותו לצד הנהג אז יש להפנות את התינוק נגד כיוון הנסיעה. לבסוף, צריך לדבר על שלב המעבר מכיסא הבטיחות לבוסטר, שבניגוד למעבר מסלקל לכיסא בטיחות הוא פחות מוגדר על פי משקל וגיל. ישנן לא מעט עדויות לכך שעדיף להישאר עם כיסא בטיחות עד גיל מאוחר ככל הניתן – שכן הוא מספק את הנסיעה הבטוחה יותר עבור הילד, גם כאשר הוא מתחיל לרצות לעבור לבוסטר בשביל "להיות כמו הגדולים". אל תתפשרו על הבטיחות של הילד שלכם – כאן אנחנו נמדדים כהורים.

כיסא בטיחות איכותי יכול להיות ההבדל האחד בין טרגדיה לשקט נפשי

כשאנחנו משקיעים במוצרי תינוקות איכותיים לרכב, ומקפידים גם על השימוש האיכותי והבטיחותי בכיסאות הבטיחות בצורה הנכונה ביותר, אנחנו מספקים לילד שלנו את המעטפת הבטוחה ביותר במהלך הנסיעה שלו ברכב. זה לא עניין של מה בכך, וראוי להשקיע בכך היטב – בשביל להבטיח לנו את השקט הנפשי כשהילד שלנו ברכב, ובשביל למנוע טרגדיה שאיש מאתנו לא רוצה לחשוב עליה כלל.