בטיחות רכב

בטיחות רכב – פרמטר בעלת חשיבות עליונה

תהליך רכישת רכב הוא תהליך מורכב במהלכו על רוכש הרכב לבדוק סעיפים רבים, כאשר החשוב שבהם הוא סעיף הבטיחות. כל רכב שמשווק לצרכן עובר בדיקת בטיחות יסודית הכוללת מבחן ריסוק של הרכב. במהלך המבחן נבדקת רמת הריסוק של הרכב, פעילות כריות האוויר, יכולת ההגנה שלהם על הנוסעים ברכב ועוד.

ככל שמפרט הבטיחות של הרכב גדול יותר כך הרכב נחשב טוב ובטיחותי יותר. ייצרני רכבים שרוצים לשדר ללקוחות בטיחות רכב ברמה עליונה דואגים לצייד את הרכב בכמה שיותר כריות אוויר. כריות אוויר רגילות שנמצאות במרכז ההגה או בפגוש העליון, כריות אוויר באזור הברכיים שמגינות על הברכיים ועוד.
בשנים האחרונות עקב ריבוי תאונות דרכים והתנהגות הרכבים במהלך התאונה, עלה החשד כי בפועל הרכבים אינם מצוידים בכמות כריות האוויר שהייתה מותקנת בהם במהלך מבחני הריסוק באירופה.

מבחני בטיחות רכב וכמות נמוכה של כריות אוויר.

מבדיקות ומבחנים שערכו לרכבים עולה כי מרבית מהרכבים המגיעים לארץ אינם מחזיקים במפרט בטיחותי זהה למפרט עימו הם נבדקו בארצות הנכר, בפועל הרכבים המיובאים בארץ אינם בטיחותיים כמו אחיהם בחול וציון הבטיחות שלהם נפגע. יוצא מכך שישראלים רבים שרוכשים רכב יקר עם מפרט בטיחותי גבוה לא תמיד מקבלים את התמורה לכסף אותו הם שילמו. במקום שישה כריות אוויר שמים ברכב רק ארבע כריות ועוד מפגעי בטיחות שונים.

חגורת בטיחותככל הנראה מדובר בליקויים בטיחותיים שנובעים מבקשה ישירה של היבואן. רכב שמאובזר ברמה גבוהה עולה יותר וליבואן יש אינטרס להציע קשת מחירים רחבה עבור הצרכן. יבואני הרכבים טוענים מנגד כי בעת השיווק של הרכב לא מפרטת החברה המייבאת בכוכבי הבטיחות של הרכבים אלא משווקת אותם בנפרד ממפרט הבטיחות הלקוח מנגד מודע לכמות כריות האוויר הנוכחית ברכב ורשאי לשלם תוספת ולקבל רכב מאובזר בטיחותית בצורה מלאה.

לחזרה לעמוד הבית רכב ליסינג לחץ כאן.